Flowergirl

.

maandag 19 januari 2009

Friluftliv og Lillehammer

Da er det på tide å skrive blogg igjen og mye har skjedd siden torsdag!

Som sagt hadde jeg og Susanne ansvaret for en tur som skulle være fra torsdag kveld til fredag.
Ca. 1930 begynte vi å finne fellesutstyr som stormkjøkken, pilke-greier og lignende.
Klokka 20:00 kjørte Trond minibussen som var fullpakka av kursinger og oss fra 2.klasse.

(Her er grotten som vi sov i! ) Nesten det første jeg og Susanne gjorde, mens en del andre laga bål, var å gjøre ferdig maten. Jeg synes det ble ganske vellykka! Vi kokte poteter fordelt over 3 stormkjøkken, stekte pølser og litt løk og til slutt blanda vi alt sammen. Vi skulle egentlig ha opp i tomatpurre, men de på kjøkkenet ga oss tomatjuice isteden for.. Det ble altså ikke sånn som planlagt, men det meste smaker jo godt når man er på tur og er sulten.
"pølsegryten" var ikke den eneste maten vi hadde. Pinnebrød, kokesjokolade, seigmenn og kjeks hadde vi også tatt med. Anne elsker turmat!

Da vi sto opp , etter en kort og kald natt, laget Susanne& jeg frokost. Klokka var litt over 7 da. Vi hadde egg opp i en brusflaske, men halvparten hadde blitt is. Haha, jammen så dét godt ut! Ellers så hadde vi masse god bacon som skulle stekes. Jeg spiste ikke mer enn en brødskive ettersom jeg enda var stappmett av maten som jeg spiste dagen før.

Ikke alle var like flinke til å komme ut av en god og varm sovepose, men til slutt var alle stått opp. Vi pakka tingene våres og gikk et lite stykke til et fint sted der vi isfiska en time.

Dette var min første gang og jeg fikk faktisk en fisk! Ja, denne turen var jeg veldig fornøyd med, og jeg synes at Susanne og jeg har gjort en god jobb, *stolt*.

På Fredag dro jeg og Jens Anders hjem til Lillehammer. Vi måtte vente en stund i Oslo og der spiste vi på Peppes sammen med faren hans. Det var koselig. Fra Oslo tok vi 19:37 toget til Lillehammer og da vi ankom i 22 tida sto foreldra mine å venta på oss.

Dagen etter, på lørdag, sov vi lenge og det trengte jeg! Tro det eller ei, men man blir trøtt av å ta tog fram og tilbake mellom Råde og Lillehammer.
Senere den dagen dro vi til Søre Ål Kirke for å se på musikalen "Poverello". Mamma og pappa hadde de største rollene og jeg synes dem gjorde det kjempe bra! Jeg likte den siste sangen der de sang sammen og Frans av Assisi(pappa) døde.

I går gikk jeg og Jens Anders på trugere, og i ettermiddagen tok vi tog tilbake til Tomb.

Nå begynner jeg å føle at jeg henger etter når det gjelder denna truckkursen, så jeg slutter å skrive for i dag!

Au revoir!

2 reacties:

Op 19 januari 2009 om 12:14 , Blogger stine zei...

var bra tur ja:)

 
Op 19 januari 2009 om 14:00 , Blogger Good friends never let you down. zei...

jah, dumt at det var min siste..

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage